Now it's serious

Kan inte annat än säga att allvaret är på full rulle. Det kommer blir mycket att göra känns det som nu. Samtidigt som jag jobbar på ridskolan så ska jag plugga matte 2b. Men jag känner att det är bättre att plugga den kursen nu i stället för senare. För skulle jag göra det senare så kommer jag inte att göra det. Sen vill jag söka in till högskolan till nästa höst. Så nu har jag inget val om jag vill ha chans att komma in på den skolan jag vill. Jag resonerar även som så att det är bättre att ha något att göra på dagarna än att bara gå hemma och dryga. Samtidigt är det skönt att vara hemma. Men jag är tacksam för att jag har ett jobb så jag tjänar lite pengar.
 
På jobbet så känner jag redan folket som jobbar där plus att jag trivs väldigt bra på ridskolan. Så jag känner att jag har hamnat rätt nu vad det gäller jobb. Jag önskar att jag hade jobb hela tidien. Dock kan man inte alltid få allt som man önskar sig. Fast jag ska inte klaga på att jag har det dåligt. För det har jag inte med tanke på de ´flesta andra i min ålder som varken pluggar eller har jobb. Sen det bästa med det här jobbet är att jag jobbar blandade tider. Så det är dagar, kvällar och helger samt även någon eftermiddag ibland. Jag jobbar inte bara i stallet utan jag har även ridlektioner för barn. Dock har jag bara de lektionerna på lördagarna. Jag tycker det är så roligt att få dela med mig av mina kunskaper till andra.
 
Det är inte bara jobb och pluggande som är igång på allvar nu. Även tävlingarna har dragit igång. Dock tävlar jag inte själv alla gånger. Men är 9 av 10 gånger med som hästskötare. Vilket jag tycker är jätte roligt eftersom jag får se så många olika ryttare å tävlingsplatserna. Samt även att få sköta om och fixa en av de snällaste hästarna på tävlingsplatserna. I helgen som var så var den ryttaren jag brukar åka med iväg och red allsvenskan division 2 för hästar. Där placerade hon sig individuellt och vann även med Karlskrona laget i hoppning då så klart. Nästa helg det vill säga den 9:e september så blir det dressyr allsvenskan division 2 som går av stapeln i Olofström. Vilken tävling jag kommer närvara på som hästskötare och även agera lite kamera man.
 
Den här helgen får ni ju inte missa på hemma plan för er som vill heja på KLRK laget i ridskoleserien. Nu på söndag så möter vi Ronneby och vi hoppas på att vinna över dem även på hemma plan. Att delta som häst ryttare i detta mötet blir den första tävlingen jag gör på den här sidan sommaren. Jag brukar dock inte bli så nervös av det. Brukar vara den som är lugnast. I alla fall enligt min mening. Men tja jag kan ha fel. Men det är i alla fall vad jag tycker och känner. Så nu hejar vi alla på KLRK på söndag i drabbningen mot Ronneby.

Kommentarer

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0