Plugg och jobb

Den här veckan har verkligen varit fullspäckad med saker att göra. Det har varit allt från jobbet till att plugga. Men jag klagar inte på att både jobba och plugga. Hellre det än att man ska sitta hemma och inte ha något att göra alls.
 
Igår var sista dagen på jobbet för den här veckan. Vilket är både skönt och lite tråkigt. Det sköna är att jag kan vila upp mig nu och ta det lugnt hela dagen. Det tråkiga är att jag blir så rastlös av tt inte ha något att göra.
Det bästa på jobbet igår var lektionerna som jag höll i. Tyckte det var lite nervöst i början men den nevrositeten försvann med vinden lika fort som den kommit. Jag känner att jag fick verkligen ut det jag ville av det jag hade planerat. Så nu blir det till att planera nästa veckas lektioner. Ska bli kul och se vad jag kan komma på till dem. Hoppas det blir lika bra nästa vecka som den här veckan blev. Ser fram emot att lära känna de som rider för mig. Just för att då kan jag lättare hitta på övningar till dem. Fast det var i alla fall inte så svårt den här gången.
 
Det är kanske inte så många som vet om det. Men i torsdags så började jag plugga igen. Vilket jag är tvungen till att göra om jag ska kunna söka in till högskolan sen nästa år. Det har alltid varit min plan att söka in till högskola. Just för att jag vill göra något med mitt liv. Samt att det är sjukt svårt att få ett jobb med bara gymnasiell utbildning. Den kursen jag har börjat på nu är Matte 2b. Det är den nya versionen av gamla Matte B. Den här nya kommer att vara svårare. Just för att den innehåller delar från matte C. Vilket jag aldrig har sett eller läst. Men jag hopas på att det ska bli bra och att jag klarar kursen.

Kommentarer

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0