Vilken häst

Dagens ridlektion blev en dressyr lektion. Det var riktigt kul att få rida Vanilli på den. Gjorde roliga och nyttiga övnongar för både häst och ryttare. Men det var mycket att koncentrera sig på samtidigt i varje övning som vi gjorde. De övningarna vi gjorde var bakdelsvändningar, öppna på volt, skänkelvikning på volt. Samt så red jag även utan stigbyglar majoriteten av lektionen. Till en början så var det lite små jobbigt att inte ha några stigbyglar. Men efgter ett tag så kom jag faktiskt ner i sadeln riktigt bra. Då blev det även bekvämare att sitta ner på Vanilli. Hon är verkigen en fin häst när man väl hittar rätt på henne.
 
Det som jag trodde skulle bli svårast utan stigbyglar var att galoppera. Det var mycket lättare att sitta i galoppen än traven tyckte jag. Just för att det känns som om Vanilli inte är lika spänd i galoppen som i traven. Men hon är verkligen fin att rida och hantera. Dock så tyckte jag att hon låg på äldigt mycket på bettet. Jag menar att hon blev stark framåt. Fast det var enkelt att samla upp henne och balansera upp styrkan och energin till bakbenen i stället.
 
Så kan inte annat än säga att jag verkligen älskar att rida finaste Vanilli. Hoppas jag får chansen någon gån g igen att tävla dig i hoppning eller dressyr. Fast allra helst dressyr vill jag tävla henne i igen. Men vi får se vad framtiden har med sig i sitt skötte för mig. Hoppas på mycket framgångar och och mycket skoj tillsammans med hästen.
 

Finaste Vanilli<3 Dock är inte bilden från idag. Den är tagen på dressyrkursen i juni 2012

Kommentarer

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0