Vilken start

Starten på den här veckan kunde inte blivit bättre än vad den är. Började med att rida ett pass i paddocken med Vanilli. Jag tyckte hon gick som den klocka hon är. Det märktes tydligt på henne när jag rättade till något som jag gör fel. Till exempel om jag rider med för låg hand på henne så blir det glapp i tyglarna. Men när jag höjer handen och vrider om den så blir både min hållning och sits mycket bättre. Sen är det ju alltid lite fin slippande som måste göras. Det finns alltid något att träna på. Vilket jag försöker göra oavsett om jag rider på banan eller ute i skogen. Kan heller inte säga något annat än att Vanilli är en jätte fin och trevlig häst att rida på alla sätt och vis.
 
Idag var det även första gången Samira fick arbeta efter att ha gått på bete. Även hon var jätte fin att jobba med. Tror på att den här semestern hon har haft har gjort henne gott. Hon är en väldigt känslig dam utan tvekan. För mig tycker jag bara det kan vara kul att få rida hästar som är olika känsliga hästar. För att ge mig lite hjälp med att arbeta henne rätt så använde jag mig av en halsförlängare. Vilken jag tycker är jätte bra. det räckte med att jag satte fast den på henne. Sen gick hon och försökte ta stöd på bettet. Det märks tycker jag att hon vill ta stöd. Men hon vågar nog inte riktigt göra det. Så därför kände jag att en halsförlängrare var bra.
 
Även imorn så ska jag rida i alla fall 3 hästar. Har delat upp det så jag rider två på förmiddagen och en på eftermiddagen. Så på förmiddagen får det bli de två stora damerna och den lilla herren på eftermiddagen. Med det menar jag att jag rider La Carte och Samira på förmiddagen och Rocki på eftermiddagen. Ska bli roligt att få rida ponny igen. Var verkligen länge sen jag red ponnys. Samtidigt som det är roligt att rida stora hästar så kan det även vara kul att rida ponny någon gång ibland. Får passa på nu när det fins tillfälle att göra det. Ser faktiskt fram emot att få rida lilla Rokci imorn. fast jag vet inte om jag kommer tycka det efter jag har ridit honom imorn. Fast jag tar det med en klack spark och får tänka på att det är första gången han går efter 5 veckors semester.
 
Kommer att skriva imorn om hur det har gått ed alla de tre hästarna. Får samtidigt inte glömma att min snälla kusin som är duktig på att fota ska plåta mig imorn när jag rider två av hästarna. Så ska bli kul att göra det.  Hopp och hepp vi höres en annan gång
 

Kommentarer

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0