Inte alltid som man tänkt sig

Tja, i land blir inte alltid ridningen som man tänkt sig. Red Rowny och trodde han skulle vara lika fin igår (onsdag) som han var sist jag red honom. Men tänk vad fel jag hade. Jag tyckte det kändes som om han bara var spänd. Sen ville han inte riktigt släppa igenom de ledande tygel tagen. Så det tog en bra stund innan jag fick en liten reaktion från honom.
Skänkelvikningarna, öppnan och slutan som jag red senare gick bättre. Där lyssnade han bra och då gick det lättare att ställa honom. Personligen så tycker jag skänkelvikningarna blev bäst undan vänster skänkel. Tror det kan bero lite på att jag är starkare i vänster än höger. Provade även att rida öppna i galopp en gång. Det var roligt och provade det med en ridskolehäst. Rowny kunde det bra. Så red bara några meter galopp öppna.


Kommentarer

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0