En härlig dag

Vilken härlig lördag det har varit. Det blev i vanlig ordning jobbet mellan 0730 och 1400. Tur att det är med hästarna jag jobbar i alla fall. Personligen känner jag att jag börjar bli lite stabilare vad det gäller att hålla lektioner. Det är jätte kul att hålla lektioner för barn. I alla fall när allt flytter på bra och inget oväntat händer. Fick även träffa några vänner under arbetstid. Blev dock inte långvarigt med tanke på att jag såg dem mitt under en lektion jag höll. Men det finns en person som är bra å att ge mig tips om min undervisnings teknik. Det är alltid lika trevligt att få veta vad man gör bra och vad som är värt att tänka på. Visst jag hade säkert kommit på det senare. Fast frågan är hur mycket senare det hade blivit. Nu kanske jag låter gnällig. Men tycker det är skönt att inte alla barnen kommer till sin lektion. Just för att då blir det färre elever att hålla koll och kan hjälpa de som kommer bättre. Samt hinner jag även gå runt till alla och prata om hur det gick på lektionen för dem. Samt även om det är något jag tycker de borde tänka på till nästa gång.
Får självklart inte glömma hur fin Odette var igår. Jag började rida henne på lektion med massa trevligt folk. Hon var fin i skritt och trav. Tyckte dock hon hängde sig lite på bettet. Men det blev lättare när jag drev på henne. Men tyvärr fick jag inte känna på henne i galoppen. Just för att Nasse var jätte dum och vägrade gå fram med ryttaren som red honom. Så jag sa att jag kunde byta och ta Nasse i stället för Odette. Visst det blev en del despyter mellan mig och Nasse. Men jag fick honom ändå till att både trava och galoppera. Dock var det väldigt motvilligt och tjurigt som han lyssnade på mig. fast blev imponerad av honom när jag travade av honom. Han sökte framåt neråt på bettet och började lite svagt trampa under sig med bakbenen. Så blev gladade på honom när han lyssnade på mig utan att det blev för mycket bråk.
Sen får vi heller inte glömma bort att det är ridskoleserien imorn mot Ronneby. Hoppas på att vi vinner över Ronneby imorn med så vi gjorde när vi mötte dem på borts plan. Imorn är det alltså på hemmaplan för oss på KLRK. Så det vore kul och se KLRK:are som kom dit och hejade fram oss hela vägen. För mig blir det första mötet på den här sidan säsongen. Ska bli kul att få vara med igen. Speciellt med tanke på vilka hästar som ska gå med imorn. Hoppas på att jag får en bra äst som inte är så seg eller fram tung och hänger sig på bettet. Men det återstår att se vad som händer i morgondagens drabbning mot Ronneby. Kommer skriva ut resultaten här sen imorn efter mötet. Men vi håller så klart tummarna för att hemma klubben ska vinna även den här gången.
 
"Then what shall we die for? You will listen to me. The love will be still looking at us, the people. And what will it see? Frightened bilge rats in a derelict world? No, they will see free humans and freedom. By the sweat of our brows, and the strength of our backs. The courage in our hearts, hoist your heart for everything you believe in."

Kommentarer

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0