Hopplektion, Jobbet och plugget

Jag kan inte säga mycket annat än att jag är nöjd med hopplektionen från igår. Redskin var verkligen en stjärna. Hon stannade inte alls mycket. De stoppen hon gjorde var mitt fel. Så de drar jag på mig. Men i början så blev det lite kråk språng. Men det var för att hon inte var igång och jag hade inte heller en bra galopp. Men efter ett par rundor så fick jag henne till att galoppera på friskt men kontrollerat och samlat. Så det blev ju inte bara till att hon rann iväg för mig. Dock kände jag att det var mycket bättre at låta henne gå på i sitt eget tempo. Lika så är det med Vanilli. Då enligt min slutlednings förmåga så anser jag att jag ska rida Vanilli och Redskin på precis samma sätt. Eftersom de båda är äldre och behöver galoppen och stödet från mig som ryttare. Med andra ord som jag rider Vanilli ska jag rida Redskin och tvärtom. 

Tja vad ska man säga om jobbet? Jo att det är helt underbart att ha ett jobb. Då man dels har något att göra om dagarna samt att det är bättre att tjäna ihop pengarna och kunna köpa det där extr man skulle vilja ha. Så resonerar jag om jobbet i alla fall. Sen att det händer lite roligt på arbetstiden det ser jag bara som en bonus. Därför att jag tycker alla ska få chansen till att få skratta och ha kul på sin arbetsplats. Så var det i alla fall för mig idag när jag jobbade en timme i förmiddags. Blev inringd när jag satt i stan och pluggade matte. Som jag skrev tidigare det är bättre att vara eftersökt än att gå och vänta på att de ska ringa och be dig jobba.Ska även till jobbet om en stund igen. Känns lite smått konstigt då jag redan jobbat idag. Men tja klagar inte på det. Ju mer pengar jag får in desto bättre blir det för mig.
 
Det är lite roligt att en chef tror man ligger och sover när man sitter på komvux och pluggar. Det råkade jag ut för idag. Min chef ringde till mig ett fler tal gånger under tiden som jag satt på min lektion. Till slut så lämnade hon ett meddelande på min Eurovoice. Hon frågade om jag kunde komma och jobba och m jag sov. Så sa hon bara för att jag inte svarade. Fast det är inte lätt alla gånger och veta om personen i fråga inte är vaken eller om den gör något annat. Dock tycker jag det är lika kul varje gång det händer mig. Just för att när jag hör den typen av röstmeddelanden så bara skrattar jag åt dem. Det sägs ju att ett gott skratt förlänger livet.
 
"It is not over. There is stil a fight to be had.  We have an armada against us, and with the Dutchman there is no chance. There is only a fools chance. Revenge won't bring your love back my friend, and it is not something I am intendig to die for. You are right."
 

Kommentarer

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0