Bästa drömmen hittills

Drömde om att jag äntligen fått träffa den rätta killen. Som jag förstod drömmen så är det en skåning och vi var lyckliga tillsammans. Hoppas verkligen det kan bli som i drömmen. Egentligen finns det inga ord för hur glad jag är om det blev så. Hoppas jag kan åter berätta drömmen så som den var.
Allt började med att jag gjorde en resa ner till Skåne för att få lite ledigt och egen tid. När jag kom ner så började det hända märkliga ting. Saker som är svåra att förklara men som man gärna vill förklara. Fast just nu så berörde inte dessa märkliga ting mig. Jag fortsatte gå mot utgången på tågstationen. För att sedan kunna ta mig vidare till det vandrarhemmet jag skulle bo på. Visst det skulle kännas ensamt att inte ha några vänner att prata med. Men jag behövde ha ensam tid just nu.
Nu när jag kom in på vandrarhemmet så säger de att jag har fått byta rum. Jag blev först irriterad inombords. Men sen när jag fick se mitt nya rum så försvann irritationen. Det var jätte vackert och mysigt. Så det skulle inte bli några problem med att trivas här.
Så kom det då in en kille som tycktes verka bekant på något vis. Han var hur som helst väldigt söt och såg bra ut. När han gick mot mig så blev jag liksom alldeles knäsvag. Jag visade inget och försökte bara spela lugn och samlad. Han började prata med mig och sa att han hade sett mig på en fest tidigare. Jag sa att jag inte visste men att jag hade varit på en fest med ett gäng. Med andra ord så verkade det som om han och jag hade varit på samma fest. Det jag inte visste var att den här killen skulle bli min nästa kille.
Vi gick en promenad och hamnade till slut borta vid hans hus. Jag kände att jag egentligen borde hålla mig så lugn som möjligt. Men det var inte så lätt med det sällskapet jag fick. Han sa så här "Vill du stanna här över natten?" Då svarade jag "Jo det hade väll inte skadat att göra det för en natt." Så vi åkte tillbaka till vandrarhemmet där jag skulle bo och förklarade hur det låg till. Han förstod mig att jag ville sova hos den här snygga killen. Det slutade med att jag tog med mig alla mina saker och bosatte mig hos Adam.
Nu kommer det som jag blev mest glad över. Allihopa skulle precis göra sig klara för att gå ut och äta. Men jag kände att jag inte riktigt mådde bra. Så jag sa att ni kan gå utan mig så löser jag det. Men det gick ju inte Adam med på. Så han stannade också hemma för att ta hand om mig. Vilket var precis vad jag önskade att han skulle göra. Efter att alla hade gått och jag kunde slappna av igen så kommer han in till mig. Han börjar säga " Vill du ha något speciellt?" Pinsamt som jag tyckte det var sa jag "Nej, det är bara bra. Tänkte se lite på tv." Då sa han så här innan han gick "Okej, gör du så. Jag är på mitt rum om det är något."
Men efter ett tag så kände jag mig lite ensam. Så jag beslöt mig för att gå in till Adam och prata lite. Jag märkte att det började bli sent. Så jag frågade var jag skulle sova. Till min glädje så skulle jag dela rum med honom. Så vi satt uppe ganska länge och pratade om allt möjligt. Det slutade med att jag somnar i hans säng. Då hade han inte hjärta att väcks mig. Vilket betydde att han bäddade ner mig och sen sov i min säng.
Morgonen där på så blev jag serverad frukost på sängen och vi delade på den. Vi bara njöt av varandras sällskap hela dagen. Det blev verkligen en underbar dag. Men nu när det var kväll igen så såg vi på film och i vanlig ordning somnade jag i han säng. Men den här gången så sov vi tillsammans. Det var dock inte så bekvämt för honom att sitta upp och sova.
"Ja ska hem till Blekinge idag." Då svarar han "Vad tråkigt. Jag som hoppades på att du skulle vilja bli min tjej och stanna kvar hos mig. " det sista jag sa till honom då var "Jag trodde inte det skulle bli du och jag. Men jag stannar självklart här hos dig."
Så slutade drömmen i grova drag. Jag och Adam flyttade ihop och skaffade oss ett eget boende och familj. Det blev inte som jag föreställde mig. Utan det blev mycket bättre och vi var båda lyckliga. Slutet gott, allting gott.

Kärleken gror och växer på avstånd. Sen när den är "mogen" så märks det på båda parterna.


Kommentarer

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0