Knäpp men härlig dröm

Jag hade i natt en hel konstig dröm. Den kändes så verkligen hela vägen. Vilket var tråkigt att den inte var det. Jag hade blivit överlycklig om den var det. Fast en dröm ger ibland liv åt verkligheten. Så hoppas den kommer igen i natt så det blir fortsättning.
Vi alla funktionärer som hade kommit ner till AW satt inne i "Polen" och pratade om vad vi haft för oss. Det var en rätt lugn dag vi skulle ha framför oss. Vilket var skönt. För i morgon drog de stora nationella och Elit tävlingarna igång. Men ett tu tre kommer det en hel drös med lastbilar och transporter. Alla fick panik och började tänka på var Jonathan var. Han hade nämligen inte kommit in till oss andra. Så alla funktionärer började kasta sig ut för att hjälpa till. Med mig i ledningen då så klart. Sen kunde en lättnadens suck dras. Där var han på väg mot alla transporter och lastbilar som väntade. Då lugnade vi ner oss. Men vi skulle även bjuda på mat till de resenärer som hade anlänt. Så jag for ner och startade grillen. Vilken blev klar precis tills folk började komma ner.
Efter det kaoset var över så bestämde vi oss för att åka och bada i Finja sjön. Just för att kunna koppla bort stressen och bara njuta av allt. Vi såg direkt att vi inte var ensamma där. Men det hindrade inte från att koppla av.
Det som var det mest konstiga med drömmen var att vi såg en seglare som inte förtöjt sin båt ordentligt. Så jag dök i för att hinna i kapp och hjälpa seglaren. Jag sa "Kanske borde se över dina kunskaper i förtöjning." Men han blev arg och klippte till mig så jag flög hand löst ner i vattnet. Det fanns bara en som såg händelse förloppet. Det var ingen mindre än Jonathan. Så han dök i efter mig och försökte dra upp mig till ytan. Det tog inte lång tid innan han fick upp mig. Då sa han "Ullis kan du simma in?" Han fick till svar "Nej, jag kan inte det. Mitt knä är illa skadat." Då fick jag hänga på hans axlar in till strand kanten.
Det hela slutade med att han bar upp mig till de andra. Så satt vi två där själva till vi åkte hem. Vilket var precis vad jag ville. Så den här drömmen slutade riktigt väl och tur var det.
Tänkt på att alltid vara hjälpsam :-)


Kommentarer

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0