En repris igen :-D

Igår på träningen så blev det en så kallad favorit i repris. Hoppade Classic som jag gjorde förra veckan. Fast igår så var det inga höga hinder utan i stället mer lydnads träning. Vilket jag tyckte var roligt. För det är vid dessa tillfällen som man märker hur svårt det kan vara egentligen.
Det började med att vi skulle vara på volt och hoppa små hinder. För att träna att följa med hästen. Den övningen tyckte jag var lite svår. På C-volten så var det två hinder som stod på böjt spår. För mig tyckte jag det blev svårare. Men på A-volten så stod hindret rakt på medellinjen. Det blev lite lättare. Man tror att det är enkelt att hoppa på volt. Men det är verkligen svårt att få till det bra. Fast lyckades efter ett tag.
Sedan nästa övning blev att hoppa studs på diagonalen. Det är inte heller helt lätt. Fast gick mycket bättre efter två gånger. Classic tog först tag i hindren på volten när vi skulle på studsen.
Sist men inte minst så skulle vi hoppa en liten bana med alla hinder. Vi började då med ett varv på volten. Därefter snett igenom på studsen. Sen ett varv på volten igen. Agendan avsluta med långsidan oxer 17m räcke.

Life is good sometimes


Kommentarer

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0