Fantastiska häst :-)

Igår var deg dags igen att rida Lea. Hon är något ut över det vanliga tycker jag. När jag jämför hur hon gick i tisdags och igår så gick hon klart mycket bättre igår. Men då provade jag lite annan utrustning på henne. Jag bytte bland annat ut hela hennes träns till ett med aachen nosgrimma och tredelat bett. Vilket jag tycker hon gick mycket bättre på än tvådelat. Lea har även varit tjurig i ridningen när man kräver något av henne. Antingen har hon bara bakat eller så stannar hon och vägrar gå. Men igår var det inget sånt alls. Hittade nämligen att hon hade skav av sadelgjorden vilket kan ha orsakat tjurigheten. Så satte på en luddig tunnel på gjorden.
Övningarna vi gjorde var självklart med syfte på de kommande tävlingarna i dressyr allsvenskan division III. Så det blev övergångar mellan skritt och trav på kort diagonal, galopp på volt med en övergång från galopp till trav på långa diagonalen och även några uppridningar och halter på medellinjen. På dessa övningarna så gick Lea kanon bra. Så hoppas på att hon går lika bra imorn på dressyr lektionen och klubbtävlingen/programrieningen. Håller tummarna för bra resultat imorn med den fina hästen.


Kommentarer

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0