Jag lyckades

För mig har det varit känt ett tag nu. Men kan dela med mig av en för mig glädjande sak. Under år 2015 så har jag varit med och deltagit i en serie om klubbmästerskapet i dressyr på stor häst. Mästerskapet rids i fyra omgångar på ett år. Två omgångar är på våren och två på hösten. Programmet som det går i är LB:1 2015 och då gäller det att man rider i samtliga omgångar för att ha en chans att slås om mästerskapet. 
2013 sänker jag klubbmästare i hoppning. Vilket jag hade haft som mål i flera år innan jag tillslut lyckades ta hem det. 2014 så tog jag även det i dressyren och tänkte wow vad roligt att jag blev klubbmästare två år i rad i olika dicipliner. Sen inför 2015s serie så tänkte jag att jag ska satsa mer och rida olika hästar. Vilket jag även gjorde och det är både en utmaning och samtidigt som det visar att jag klarar av att ståta ett program med vilken häst jag nu skulle välja. 
Förmågorna som jag har valt har varit lite yngre än tidigare. Den äldsta jag red 2015 är nu 16 år. Men en jätte trevlig individ. Den andra jag red i serien var den jag senare under våren tävlade i med helt okej resultat. Sen så sist och yngst var de båda dåvarande 6-åringarna som nu är 7 år. Att rida unga hästar och känna hur mjuka, fina och vilken potential de har är fantastiskt. 
Roma som jag red i näst sista omgången var väldigt fin. Jag hade lagt upp en bra plan och allt kändes bra och sen. Men tyvärr så fick hon gå in och gå en klass till innan jag skulle ha henne. Vilket jag i efter hand blev lite sur för. För att när jag red mitt program med henne så var hon trött och orkade inte hålla ihop sista galoppen innan uppridningen. 
Bøgensmindes Kodiak som jag red sista omgång vär en väldigt stor häst som är svår att rida ihop i en bra form och få in en acceptabel takt. 

Kommentarer

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0