Vilket pass 🐮

IgĂ„r stod det ridning av Paggis pĂ„ schemat. Han Ă€r en riktigt trevlig hĂ€st att rida om bara du som ryttare kan slappna av ordentligt. Vilket inte alltid Ă€r sĂ„ lĂ€tt att göra i vissa fall. Men det Ă€r viktigt att försöka göra det för Ă€r ryttaren spĂ€nd sĂ„ blir hĂ€sten ocksĂ„ det. SpĂ€ndheten mĂ€rker jag vĂ€ldigt tydligt att den överförs frĂ„n mig till Paggis. Minsta lilla jag Ă€r spĂ€nd i min ridning sĂ„ gĂ„r det direkt till honom. Blir det spĂ€nt sĂ„ tar det tid innan det blir avslappnat. 
Passet som jag och Paggis hade igĂ„r var avslappnat frĂ„n början till slut. Det Ă€r mycket tack vare att jag har en sĂ„ bra vĂ€n som hjĂ€lpte och peppade mig. Utan henne sĂ„ hade passet inte blivit sĂ„ bra som det blev. 
Nu nĂ€r det Ă€r sĂ„ hĂ„rt och knöligt i hagen sĂ„ blir han extra pigg för att det blir svĂ„rt att röra sig ute. SĂ„ för att han ska fĂ„ utlopp för sin energi sĂ„ longerar vi honom innan vi sitter upp. Plus att han blir dĂ„ otroligt mycket bĂ€ttre att rida efter att man gjort det. Det Ă€r viktigt att Ă€ldre hĂ€star fĂ„r komma igĂ„ng ordentligt i kroppen innan man begĂ€r att de ska arbeta ordentligt. 
SjĂ€lva passet bestod mest av skritt och lite trav. I skritten var han fin direkt nĂ€r jag gjorde lite olika övningar. I traven började han med huvudet uppe och öronen bakĂ„t. Men dĂ„ höjde jag handen och lĂ€t tyglarna glappa. Just för att han skulle kĂ€nna att jag inte höll i honom. DĂ„ sĂ€nkte han suxsesivt huvudet och blev allt gladare. Att kĂ€nna hans hĂ€rliga trav i avspĂ€nd Ă€r som att svĂ€va pĂ„ moln 🐮

Paganini
*1997
E. Eighty Eight Keys** 
U. Panja
UE. Pcelit

Kommentarer

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar hÀr::

RSS 2.0