Pokémon Go - Fler Pokéstop

En sak som slog mig för en stund var att det finns typ inga pokéstop i Lyckeby. Vilket jag tycker är riktigt tråkigt efterom det annars finns så fina rundor som man kna gå. Dessutom så finns det absolut inte ett enda stopp uppe i Bastasjö. Även där tycker jag det kunde funnit i alla fall 1 eller två stopp. För tar man en promenad där uppe så kan man gå runt hela sjön. Runt sjön är det en väldigt fint att promenera och man kan även ta med sig hunden.
Men som sagt så tycker jag det är väldigt tråkigt att det enbart finns typ 3 pokéstopp här i Lyckeby. Jag hade gärna sett att det funnits fler här så att man inte behöver åka in till centrum bara för att spela. För då börjar det helt plötsligt att kosta pengar att spela. Det är i alla fall inte jag så sugen på att behöva betala för att kuna spela pokémon. Då slutar jag hellre att spela än att lägga massa pengar på det. Visst det finns busskort som man kan använda. Men det kostar ju också pengar. SÅ då är man åter på ruta 1 att det kostar.
Om jag har räknat rätt så finns det kanske 3 stopp och 1 gym. Det som är tråkigt är att samtliga 3 stopp som finns här är så utspridda. Hade de åtminstånde funnits inom hyfsat nära räckhåll till varandra så hade det varit en helt annan sak. Jag och min vän är ändå ute och går en del för att kunna kläcka äggen. Ska vi samtidigt då gå till samtliga 3 stopp så blir den en riktigt lång promenad vilket i och för sig är bra för motionen och att samla meter till äggen. Ska jag då se det ur mitt egna och personliga perspektiv så skulle en sån promenad dagligen förstöra mina knän rätt så snabbt. Just för att jag har en skada på det ena knäet som just nu är under utredning. Sen tycker jag även det är drygt att behöva gå så mycket bara för att hämta 3 ynkliga stopp. Hade det funnit lite fler stopp i området så hade det varit en annan sak.
Jämnför jag med antalet stop i Sölvesborg så är där betydligt mycket fler. Å andra sidan så är det en större stad en Lyckeby. Lyckeby är bara en ort som tillhör Karlskrona kommun. Men bara nere vid tåg stationen i Sölvesborg så finns där 3!!!! stopp. Medan det inte så långt ifrån där jag bor finns endast 1!!!! stop. Varför ska det vara så? Jag kan själv se flera olika platser som hade kunnat vara stopp/gym i ett närmre område här. Exempel på det är affären som finns bara några få minuter ifrån mig och skolan som inte heller ligger så långt ifrån mitt boende. Bara där har vi två stopp. Sedan så skulle man även kunna göra den lilla dungen vid den stora ängen till ett stopp. Uppe i Ekebacken hade man kunnat göra en informations tavla till ett gym till exepel. Det finns som sagt så många platser/saker som de hade kunnat göra till stopp.
I det området där jag bor så finns det väldigt mycket barn och ungdomar som jag tror spelar pokémon. Det är så synd att det inte finns ett enda stopp här då jag tror att om det funnits några så hade man fått ut fler barn och ungdomar. I stället så sitter de framför sina datorer eller andra media enheter. Jag sticker inte under stol med att jag är någon som alltid är ute. Dock lämnar jag huset flera gånger om dagen bara för att få komma ut i luften och även koppla bort sysslorna. Ett toppen bra exempel på vad jag gör när jag går ut från huset är att jag cyklar bort till hästen. För där kan jag verkligen inte stressa med något för då överför jag stressen till hästen och då blir allt jag gör inte bra.
 
Detta är fjärde och troligen sista inlägget om Pokémon Go. Men har ni besökare oc läsare något mer förslag på vad jag kan skriva om inom Pokémon så lämna gärna det i en kommentar här på bloggen. Är väldigt tacksam för tips och idéer till ämnen att skriva om här på bloggen :)
 
Ha det bra alla där ute och glöm inte ta hand om varandra <3 :-)

Kommentarer

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0