Pokémon Go - Legendariska pokémon och raid pokémon

Det är kul att de legendariska pokémonen finns att "få" i form av raid battles. Men det som jag skulle tycka var lite bättre är om när de varit raid bossar ett tag så skulle man kunna få chansen att fånga dem vilda precis som med alla andra vanliga och ovanliga pokémons. Det gäller inte enbart de legendariska utan även några vanliga också. Till exempel Tyranitar. Det är sällan den ens finns på raid längre. Varför inte göra så att den kan komma upp på kartan så man kanske får chans att fånga den vild? Tycker det är lite tråkigt att det ska vara så. För när de legendariska pokémonen har funnits på raid ett bra tag så försvinner de och kommer inte tillbaka på obestämd tid. Larvitar som är bas pokémonen till Tyranitar den anses vara ovanlig och kommer inte upp så ofta. Det är också väldigt tråkigt, och varför kan den då inte finnnas att raida en Larvitar?
Lustigt nog gällande raid pokémon är att de som är från generation 1 främst går att raida på gymen. Till exempel så är det inte alls ovanligt att se att Metapod eller Magikarp finns som nivå 1 raids.Helt ärligt, vem vill raida en Metapod? Caterpie finns typ överallt (enligt mig i all fall). Dessutom så krävs det inte speciellt mycket candies för att kunna utveckla till en Metapod. I regel så är dessutom både Magikarp och Metapod så pass dåliga i sin CP att det inte känns värt det att raida dem. Magikarp kan jag förstå att den finns som raid då man måste ha 400 candies för att kunna utveckla den till Gyrados. Men om man ändå lägger tid och energi på en Magikarp raid så kunde väl den då vara en shiny Magikarp. Jag har personligen varit på jakt efter en shiny väldigt länge utan något resultat. En del har jag hört har inte fått sin shiny karp förän de är på level 35-40.
Dock är det rätt roligt att kunna raida pokémons i fall de inte alltid kommer fram så man kan fånga dem. Till exempel när jag bara saknade några få candies för att kunna utveckla Bulbasaur hela vägen till en Venusaur så fanns det turligt nog en raid med en Ivysaur som dessutom är en nivå 1 raid. Så snabbt in och använda raid passet för att kunna börja striden mot Ivysaur. Hade tiden emot mig då jag stod på perrongen i Kristianstad och väntade på tåget tillbaka till Sölvesborg. Det tog inte lång tid innan jag hade slagit Ivysaur och kunde på börja mina försök att fånga den. Det tog 3 pokébollar tror jag inann den stannade på tredje kastet. Då tyckte jag att vilken tur det var en Ivysaur på raid precis på perrongen till tåget. Men Ivysaur är ju inte en bas pokémon heller. Den är första utvecklingen av Bulbasaur.
Espeon och Umbreon tycker jag är tråkigt att man bara kan utveckla från Evee en gång. Det går varken att fånga dem eller att raida dem. Det är både drygt och tråkigt att man inte ens kan raida dem. Att man inte ens kan fånga dem vilda gör det hela mycket tråkigare. Det är inget speciellt med dem två. De är inte legendariska men de är förvisso kanske ovanliga i generation 2. Fast ska det göra så att man bara kan utveckla dem en gång från Evee? Det tycker inte jag i alla fall. Personligen anser jag att man borde kunna utveckla till både Espeon och Umbreon flera gånger om man nu inte kan fånga dem vilda, få dem i ägg eller raida dem. Kan ju hoppas på att de kanske gör en sen ändring på det. Fast tror knappast på det.
 
Ha det så bra alla pokémon tränare där ute :) Imorn eller senare idag kommer jag troligen att skriva om ett helt nytt ämne. Vad det blir det får ni veta när jag publicerar inlägget på bloggen. Så stanna kvar om ni vill följa mig och min blogg :)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Umbreon och Espeon kan du gör hur många du vill. :)

Svar: Hur kan man göra fler Espeon och Umbreon? Varken jag eller min vän vet hur man gör det :)
ullismenmyself.blogg.se

2018-01-10 @ 14:34:23
Postat av: Anonym

Välj en Eevee du vill evolva. Sätt den som buddy. Gå 10km, eller "gå två candies" med den. Evolva den på natten för att få Umbreon och på dagen för att få Espeon. Jag evolvade mina 12:00 och 24:00 för att garantert vara på dag och natt. Kom ihåg att Eevee du vill evolva måste vara kvar som buddy när du gör evolven.

Svar: Okej. Det visste jag inte. Är tacksam för ditt tips och ska berätta detta för min vän :)
ullismenmyself.blogg.se

2018-01-10 @ 15:37:08

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0