Pokémon go - olika cp på pokémons m.m.

Något som jag har funderat mycket över när jag och en vän spelar pokémon är att jag som är några levels längre får pokémon med nästan dubbelt så hög cp på dem. Det känns väldigt konstigt att få rätt så mycket högre pokémons att fånga i jämnförelse med min vän. Jag ska egentligen inte klaga på det då jag tycker det är roligt att jag kan få så höga pokémons. Ett exempel på detta är när vi var ute härom dagen och fick upp Porygon. Den som jag fick upp var på 1359 i cp och min väns var på 500 i cp. Detta känns så fel att jag fick den som var nästan 3 gånger så stark i cp. Man kan tycka att jag skulle haft den på 500. Men visst det är roligt att fånga en rare pokémon med den cpn. Dock så har jag en lång väg kvar innan jag kan utveckla min porygon till nästa steg. 
Det har inte inträffat med bara porygon det har hänt med flera olika där jag fått de högre medan min vän får de lägre. Man kan undra hur det kan bli så varje gång. Sen något som också är lite underligt är att jag kan få upp vissa pokémons medan min vän inte får upp dem. Det är också konstigt. Kartan visade att vi båda hade Lavitar  på samma ställe. Men den kom bara upp i min telefon och inte hennes. Vilket också är konstigt att de kan komma upp hos mig men inte henne. Man kan undra hur det kan bli så egentligen. Dock tror jag inte att varken ni läsare eller jag som författare kommer få svar på det. Det är just sånt här som kan få mig att fundera hur länge som helst på detta. Vilket i och för sig kan vara lite roligt. att fundera på. För då kan man få lite olika tankar som vi kan prata om och kanske även skriva om här.
Något som även stör mig är en del med den nya uppdateringen där det spawnar olika typer av pokémons beroende på vädret. Det som stör mig är att när det är sånt väder där bland annat drak pokémon ska spawna så kommer det aldrig upp några drak typer. Det är något som irriterar mig litegrann faktiskt. Jag menar Charmander och Dratinin kunde spawna lite mer då än vad de gör. Ja, även deras utvecklingar och de andra drak typerna kunde ju komma fram oftare när det är sånt väder. Men nej då de kommer typ aldrig fram. Jag personligen hade gärna fångat lite fler charmander så jag snart kan få en Charizard.
Det här med att gå för att kläcka äggen eller få fler candies med sin buddy är en väldigt bra idé tycker jag. Just för att då måste man verkligen ut och röra på sig och kanske inte bara sitta och åka i en bil. Det finns inte något negativt med dert mer än att med vissa buddys så måste man gå 5 km och vissa ägg måsge man gå 10 km för att kläcka dem. Lite drygt att man måste gå så mycket för att kläcka ägg eller få candies. Det som är mycket positivt är att fler människor kommer ut i friska luften och får motion. Jag känner mig i alla fall mer motiverad till att gå ut och ta en promenad med pokémon go i telefonen och trevligt sällskap. Promenaden är bra på många olika sätt. Till exempel då så klart att kläcka ägg, men också för motion, kondition och kanske en liten hjälp till att börja gå ner i vikt.
 
Vi hörs poké vänner. Lämna gärna en kommentar på vad ni tycker. Ni kan även ge mig idéer om något nytt ämne inom pokémon som jag kan skriva om :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är ganska normalt att den som är i högre level får en pokémon med högre CP :) Även om det inte skiljer många nivåer mellan er så kan det skilja mycket :) Är ni t.ex. i level 30 och uppåt så tar det välldigt långt tid att bara gå upp en level. Därför ökar cp:n så mycket på en level.

Varför du ibland får fram en pokémon men inte din vän brukar bero på att pokémonen skulle precis försvinna helt och hållet för alla. Men att du fick fram den var troligtvis i sista sekunden och då fick du en liten chans att fånga den ändå :) Och är det så att ni var där i sista sekunden så kan det också bero på om ni har olika telefoner och olika hastigheter på eran mobilsurf. Ju snabbare internet, desto snabbare kommer poķémonen fram :) Säger inte att detta är orsaken, men det kan vara så :)

Detta med vädret har jag ingen aning om. Men min gissning är att det inte har varit ett såkallat "sunny" väder speciellt mycket än så länge som det har varit med de andra typer av väder. Sen är det inte så jätte vanligt att man hitta "fire type-pokémon" i karlskrona i vanliga fall. Så det kanske beror på det. Men vad vet jag :) När det kommer lite soliga dagar oftare igen så kanske vi vet svaret ;)

Har du en legendarisk pokémon som buddy så kan det även krävas 20 km för att få en candy ;)

Svar: Ja, det förstår även jag att det är normalt att den som är högre i level får högre CP på sina pokémon. Det som jag tycker är konstigt om du/ni läser inlägget nogrannt är att jag som är lägre i level får oftast bra mycket högre CP på mina pokémon när jag ska fånga dem i jämnförelse med min vän. Så läs gärna inlägget en gång till så att du förstår vad det är jag menar :)
ullismenmyself.blogg.se

2018-01-09 @ 22:17:12

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0