Dryck

Min resa del 3
Jag har pratat och skrivit lite om vad jag ska äta och göra för motion för min hälsas skull. Men något som jag faktiskt inte tagit upp är vad jag ska och vad jag ska försöka låta bli att dricka. Även dryck en en viktig del för mig för att må bättre. Så därför kommer del 3 av min resa att tillägnas till just dryck.
Jag som säkert många andra är glad för att dricka mycket Coca Cola, som tyvärr är full av alldeles för mycket socker. Vilket är synd då det verkligen är gott att ta sig en kall Cola med en skvätt citron i. För min del så kommer jag försöka sluta att dricka läsk ett tag framöver. Så att jag åtminstone kommer förbi där här spärren för socker beroendet. 
Vad ska jag då dricka i stället? Nu på sommaren när det är så varmt så är det klart man blir frestad av alla söta kalla drycker. Men ska som sagt försöka lägga läsken på hyllan tills jag känner att jag kan dricka det i kontrollerade former. Det jag dricker mest nu framför allt i värmen är is tea från Glocken Gold. Det är den sorten som innehåller minst mängd socker av de sorter jag dricker. Sedan dricker jag även mjölk och vatten. Man kommer aldrig komma undan att det finns socker i all dryck som man dricker.
Så med det här vill jag ha sagt att hedan efter så kommer jag bara dricka ise tea, vatten eller mjölk. Detta för att jag ska känna att jag ska må bättre och sakta men säkert börja gå neråt i vikt. Känner mig så otroligt taggad och inspirerad till att gå ner i vikt, motionera mer och få en kropp som förhoppningsvis mår bättre sen än vad den gör just nu. 

Lev livet leende 😊



Kommentarer

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0