Hur ska jag gå vidare?

Min resa del 2
Idag ska jag försöka skriva och förklara hur jag kommer gå till väga för att förbättra min hälsa och gå ner i vikt. Det är svårt att hitta något bra koncept på att få bättre hälsa som passar just nu. Men jag har hittat mitt eget koncept som förhoppningsvis ska hjälpa mig och förbättra hälsan.
Många väljer olika dieter som påstås vara bra för att gå ner i vikt och må bättre. Min personliga åsikt är att visst det funkar kanske för stunden och man går ner snabbt i vikt. Men sen ser man många som gått på dieter av olika gå upp igen. Så därför kommer jag inte gå på någon form av diet. Utan jag kommer gå min alldeles egen väg mot bättre hälsa och ett bättre liv.
Som jag skrev igår är min akilleshäl socker i form av godis, snacks och läsk mm. Så jag kommer att börja med att dra ner drastiskt på allt sådant socker. Det kommer bli en jobbig historia det då jag kommer ha huvudvärk och ett hemskt humör. Men det är bara de första veckorna som kommer vara så. Sedan vad det gäller motion och träning så får jag anpassa det efter min dags form av olika anledningar. Men jag kommer att i stället för att åka buss eller bil så ska jag i den mån jag kan cykla eller gå. Utöver det så ska jag försöka lägga in promenader minst 3 gånger i veckan tills jag kommer igång.
Så jag ska nu hedan efter cykla så ofta jag och gå promenader så ofta jag kan. Nu ska det blir allvar som sagt. Har gått alldeles för länge och inte haft någon vidare bra hälsa. Det ska bli skönt att må bättre och förhoppningsvis bli starkare i både kropp och själ efter det. Jag kommer dock inte skriva ut några siffror just för att det ska bli en hemlighet för er alla. Jag kommer dock föra noggranna anteckningar och dokumentation på det för att kunna uppdatera er om hur det går för mig på min resa mot ett bättre liv. 

Don't worry and be happy 😁
Kommentarer

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0