Nya möjligen under en ny vecka

Tja,
Den här ve kan vet jag inte ännu vad den kan komma att erbjuda. Men kommer självklart göra det bäst med det jag har att tillgå. Men i vanlig ordning så klart kommer jag jobba en hel vilken nu i skrivande stund känns riktigt drygt. Men får se det från den ljusa sidan. Det kommer synas på kontot när lönen kommer :)
Tyvärr är det ofta pengar och materiella ring som man behöver mest. Men vad gör det så länge jag har ett jobb och en sysselsättning under sommaren? Det finns faktiskt dem som inte har något jobb alla utan får bara sitta hemma ocg glo på tv. Så är så innerligt glad över. Att jobba hela sommaren kan många tycka verkar var en totalt korkad idé. Men som fattig student med uppehåll i studierna för sommaren så är det viktigt att få ett jobb med många timmar som möjligt. Så är glad att jobba på ett boende där man verkligen kan ta sig tid med varje enskild brukare. På många andra boenden så finns inte möjligheten eller tiden att ge varje brukare sin alldeles egena tid. Det är en skam att våra gamla människor som byggt upp landet inte får möjligheten till att komma upp på promenad eller få egen tid med personalen. Det är så illa att man vill kräkas bara för det. Jade jag varit adekvat behörig så hade jag definitivt tagit ut minst 1 brukare om dagen. Även för dem är det viktigt att få komma ut i friska luften och röra på sig. 
Den här veckan får jag se vad som händer. Har inget direkt planerat de dagarna jag är ledig eller jobbar korta turer. Tar allt som det kommer och med en klack spark 

Ta hand om er här i cyber världen och ute i riktiga världen 😊





Kommentarer

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0