Hur gick det?

Igår var jag hos ortopeden för att få veta vad som de hittat på MR bilderna. Eftersom jag hade fått en kallelse så trodde jag de den här gången hade hittat något. Men tyvärr så var det bara i mina drömmar de hittat felet på mig. Med andra ord så var MR bilderna näst intill precis likadana som de var för cirka 5 år sedan. Den enda skillnaden på bilderna var att jag har vätska i fett kudden som man har i knäet och att det är det som kan påverka att jag har smärtor ibland. Men just igår under besöket så var det inte just där jag hade ont vilket jag försökte förklara för doktorn. Dessutom så frågade jag om man tappar den här fett kudden på vätska för att minska mina besvär. Då fick jag till svar att de på ortopeden inte gör något åt det och att jag en av dem som tillhör 15% av befolkningen som kommer ha ont hela livet utan att de kan hjälpa mig.
Det han kunde rekommendera mig var att jag skulle ta tabletter så fport jag kände att jag hade så ont att jag knappt kunde gå. Men då sa jag att jag har fått så mycket tabletter för smärta och inflammationer att det knappt hjälper på mig längre eftersom jag tål en hel del innan det biter på mig. Jaha då får du försöka med rehabilitering och sjukgymnastik eller ett knäskydd från Back on Track. Dock vet jag inte om det fungerar men du kan ju prova det. Det jag då har gjort nu är att jag har köpt en knäskydd från BoT och även ringt och bokat tid med min sjukgymnast. Så hoppas innerligt att han kan hjälpa mig med träningen av knäet och minska mina besvär. Dock så är det tyvärr bara simning som jag kan genomföra utan att vara för besvärad av det. Så får hålla tummarna för att knäskyddet hjälper och att jag kan få simning på recept.
 
Nu får jag återgå till föreläsningen :-)

Kommentarer

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0