Motivationshöjare eller Stress minskning

Som student är det väldigt tufft i vissa perioder med långa dagar eller bara tunga och svåra uppgifter. Vissa dagar är jag så trött att jag inte vill något annat än gå och lägga mig och sova. Men försöker ändå koncentrera mig och kombinera studierna med saker som jag tycker är roliga och kan höja min motivation. Det är det som kan vara svårt när man är student på högskola och ha något som ger en eller bibehåller motivationen och energin på en bra nivå. Att ha något som ger en boost åt motivation och energi ansewr jag är väldigt viktigt. Just för att det lätt kan bli att man tröttnar på studierna och tycker allt är skittråkigt och på så vis sjunker motivationen och även energinivån. 
Det finns ju en mängd olika saker/aktiviteter som har olika effekt på olika personer. Just sådant här tycker jag kan vara väldigt intressant att diskutera och jämnföra. Till exempel så kan en lite påse godis vara en form av boost för person A medan den kan sänka nivån för person B. Som sagt så finns det massor av olika saker/aktiviter som påverkar oss som individer på olika sätt. Det som då kan höja min energi och motivation är hästarna och/eller musik. Så efter en lång och tung dag så kan jag känna att det är väldigt skönt att få sätta mig på cykeln och cykla upp till hästen. Därför att när man är med hästar så kan man inte strerssa eller skynda på det man behöver göra hos hästen.
Igår när jag kom hem från Kalmar så kände jag att jag inte orkade göra något alls innan jag hade vilat en kort stund. Men samtidigt känner jag mig själv så pass bra att hade jag lagt mig på soffan så hade jag inte cyklat till hästen. Så tog mig i kragen direkt och bytte om och trampade iväg till hästen. Genast när jag kom upp till stallet kände jag mig mycket piggare och kände att jag hade fått upp energinivån. För att öka den ännu mer så pysslade jag om hästen ordentligt innan jag sadlade och tränsade honom. Känslan att det bara är jag och hästen tillsammans på vår runda får mig att slappna av mer och bara njutta för stunden. Att bara sitta på hans rygg och skritta samtidigt som han arbetar får mig till att känna att jag orkar visst lite mer än vad jag egentligen tror. Gäller bara att energi och motivation är på rätt nivå.
 
 
 

Kommentarer

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0