Positivt eller negativt besked.......

Efter att varit på MR för några veckor sedan och får hem ett brev med en kalelse som säger att jag ska tillbaka till ortopedmottagningen. Ska man tolka det som positivt eller negativt? Personligen så tolkar jag det som ett positivt besked för min del. Då när jag var på MR för cirka fem år sedan så fick jag besked på att det inte var något fel på mitt knä. Men nu fem år senare så har jag återigen varit på MR och den här gången som sagt fått en kallelse tillbak till ortopeden som remiterade mig till MR för några månader sedan. Så förhoppningsvis har de ÄNTLIGEN hittat något fel på mitt redan skadade knä. För er läsare kanske det låter helt konstigt att man kan bli glad för att de hittar fel på en. Men jag kan inte annant än säga att jag faktiskt är glad att de hittat fel på mig. För finns det ett fel så går det i regel att åtgärda det och på så vis slipper jag troligen gå och ha ont eller vara besvärad. 
Vad har doktorerna sagt?
Det finns en del saker som man bör undvika för att inte få ont eller påverkas negativt att vara aktiv. Bland annat så bör jag undvika att springa då det påfrestar lederna ännu mer än vad en promenad gör. Den träning som påverkar mig minst är simmning som är skonsamt för lederna. Det är snarare stärkande för hela kroppen att simma och träna på det viset. Men som alla mina vänner vet så är jag en hästmänniska och det är svårt för mig att inte hålla på med hästarna. Mamma tycker väl egentligen att jag borde göra ett uppehåll på några månader för att vila upp kroppen. Jag har sagt att inte en chans att jag gör uppehåll med hästarna det kommer liksom aldrig på fråga. Det som doktorerna har sag är att jag ska hålla igång precis som vanligt i den mån det går. Så kommer så länge jag kan och orkar hålla igen med hästarna så länge det bara går och tills jag fått tydligare besked vad det gäller MR plåtarna.
 
Ha en trevlig måndag och ta vara på er själva och varandra :)

Kommentarer

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0