Idag börjar allvaret

Idag på utbildningen så börjar själva allvaret med den. Förraveckan har det bara varit massa information och rundvandringar för att få se alla lokaler vi kommer hålla till i. Jag har varit med och jobbat i lokalerna innan skolan öppnade i dem. Så de kan jag utantill i stort sett. Å andra sidan de som är på andra sidan parken har jag bara varit i en gång tidigare. Så de var inte helt obekanta för mig de heller så det känns bra att veta var samtliga lokaler finns. Men då kan man ju undra vad som händer nu så här i början när vi fått en hel del information och det ska jag försöka förklara lite kortfattat utan att det blir drygt.
 
Idag då är det förstariktiga skoldagen eller vad man ska kalla det för även om jag var i skolan förra veckan. Så första dagen idag då så ska kurserna introduceras för oss för att vi ska få vetav ad de innehåller och vilka krav som ställs på oss utifrån de olika betygs nivåerna. Nu på morgonen fram till lunch så är det intro på kursen VoO 1 och efter lunch så är det intro på Medicin 1. Jag ser fram emot dessa två kurserna då jag finner det väldigt intressant. Hoppas även det intresset för båda kurserna består sig.
 
Nu efter lunch så börjar ytterligare en kurs som jag kommer läsa parallellt med VoO och det är medicin 1. Just vad det rör läkemedel finner jag ännu mer intressant än VoO då det kan påverka kroppen mer fysiskt än vad kanske VoO gör. Inom medicin så finns det flera olika kunskapsområden så är mer eller mindre intressanta på sitt sätt. Så att som det känns nu kommer det bli en riktigt rolig tid under utbildningen och även när jag är färdig med utbildningen. Då hoppas jag även att jag kan få en stabilare situation och även förverkliga mina drömmar om ett eget liv och familj. Men utan drömmar kan man inte ha mål och utan mål kan man inte heller sätta delmål för vad man vill uppnå.
 
Keep up the good work :)

Kommentarer

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0