Ett lååååååångt tag sedan

För mig går det i vågar med mitt bloggande. Det är mycket som varit på gång som påverkar på olika sätt och vis. Det som har störst påverkan på min psykiska och fysiska hälsa är VV. Då kanske många av er undrar vad VV står för som inte läste mitt senaste inlägg. VV står för Vikt Väktarna och dem har hjälpt mig en rejält bit på vägen mot att må bättre och vara mycket piggare. Samt att jag även kanske slipper operation av mitt högra knä. Slipper jag det så blir jag innerligt tacksam då oprationen är så pass ovanlig att det finns inte så mycket resultat på den. Skulle de operarat mig direkt i stället för att jag skulle minska på vikten så hade risken varit stor att knäet gått sönder.
Resan mot mitt nuvarande mål har gått på bra framåt och det känns väldigt bra tycker jag att resultatet syns även för om världen. Det är först nu jag själv ser på mig att jag faktiakt har gått ner mycket i vikt. Många av dem som sett mig på senare tid säger att det syns mycket i ansiktet på mig att jag minskat i vikt plus dubbel hakan inte syns längre. När jag hört det så har jag liksom bara slagit det ifrån mig och sagt att äsch syns ju inget på mig. Men det har jag insett nu beror på att jag ser ju mig själv dagligen i förhållande till andra.
Förutom att minskningen av min vikt syns i ansiktet så märks den även på mina kläder. De börjar bli lite stora och mer löst sittande än innan. Det är väl mest på det viset jag har märkt att jag tappat några kilon. Det som är svårast just nu när jag inte riktigt ännu är framme vid mitt mål är just att välja vilken storlek på kläderna jag ska ta. Det står mellan de som precis passar mig eller de som passar utmärkt utan att det sitter åt för hårt på sina ställen. Så just vad det gäller inköp av kläder kommer jag därför att ha en låg profil tills jag har nått mitt mål.
Sist men inte minst så ska jag nu avslöja lite siffror för er. När jag startade den här resan så var tanken att jag skulle gå ner 15,8 kg i samråd med min läkare i Hässleholm. Med hjälpen jag har fått av VV så har jag nu på nästan 2 månader gått ner 8,4 kg. Vilket resulterar i att jag bara har 7,4 kg kvar att gå ner innan jag nått mitt mål. Men vad min mål vikt är kommer att förbli en hemlighet till jag nått det. Men vill ni får ni slänga iväg en gissing så får vi se om ni har rätt.
 
Keep going towards your goal :)
 
 
 

Kommentarer

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::

RSS 2.0